Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
Viikot: 1-48/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 189 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,2 %23,5 %3 156 00063 %
Yle TV29,7 %7,0 %2 876 00057 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,4 %1 997 00040 %
Yle yhteensä38,3 %33,9 %3 586 00072 %
MTV321,9 %26,0 %3 282 00065 %
Sub3,9 %3,8 %2 175 00043 %
AVA2,4 %2,1 %1 599 00032 %
C More Total1,5 %1,5 %698 00014 %
MTV yhteensä29,6 %33,4 %3 619 00072 %
Nelonen8,4 %11,2 %2 900 00058 %
Jim2,3 %2,5 %1 779 00035 %
Liv1,6 %1,6 %1 682 00034 %
Hero0,5 %0,5 %686 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %15,8 %3 240 00065 %
TV53,6 %3,7 %1 979 00039 %
Kutonen2,5 %2,2 %1 505 00030 %
Frii2,7 %2,5 %1 164 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %46 0001 %
TLC1,8 %1,5 %1 068 00021 %
Warner Bros. Discovery10,9 %10,1 %2 609 00052 %
STAR Channel2,3 %2,2 %1 282 00026 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %1 207 00024 %
Disney Finland5,0 %4,0 %1 826 00036 %
Muut4,2 %3,7 %1 523 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 189 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.