Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
Viikot: 1-44/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 66 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %24,6 %2 444 00049 %
Yle TV27,5 %6,4 %2 202 00044 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,7 %1 494 00030 %
Yle yhteensä36,9 %33,7 %2 783 00056 %
MTV322,3 %26,2 %2 603 00052 %
Sub3,5 %3,3 %1 677 00033 %
AVA2,9 %2,8 %1 373 00027 %
C More Total1,8 %1,7 %661 00013 %
MTV yhteensä30,5 %34,0 %2 893 00058 %
Nelonen8,8 %11,4 %2 261 00045 %
Jim2,4 %2,4 %1 381 00028 %
Liv1,8 %1,9 %1 327 00026 %
Hero0,5 %0,5 %488 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %16,2 %2 521 00050 %
TV53,5 %3,7 %1 564 00031 %
Kutonen2,5 %2,2 %1 180 00024 %
Frii2,7 %2,1 %896 00018 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %51 0001 %
TLC1,8 %1,5 %767 00015 %
Warner Bros. Discovery10,8 %9,7 %2 020 00040 %
STAR Channel2,2 %2,0 %979 00020 %
National Geographic Channel2,9 %1,8 %968 00019 %
Disney Finland5,1 %3,8 %1 440 00029 %
Muut4,3 %3,8 %1 231 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 312 00066 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.