Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
Viikot: 1-44/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 720 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 65 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %25,1 %1 212 00045 %
Yle TV28,7 %7,5 %1 159 00043 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,8 %729 00027 %
Yle yhteensä37,9 %35,5 %1 436 00054 %
MTV318,2 %22,1 %1 286 00048 %
Sub4,5 %4,1 %915 00034 %
AVA2,3 %2,4 %637 00024 %
C More Total2,4 %2,7 %374 00014 %
MTV yhteensä27,3 %31,3 %1 464 00055 %
Nelonen8,0 %9,8 %1 132 00042 %
Jim2,9 %2,9 %757 00028 %
Liv1,5 %1,5 %628 00024 %
Hero0,5 %0,5 %242 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %14,7 %1 275 00048 %
TV53,9 %4,3 %813 00031 %
Kutonen3,7 %3,3 %699 00026 %
Frii2,2 %1,8 %438 00016 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %32 0001 %
TLC0,7 %0,5 %330 00012 %
Warner Bros. Discovery10,9 %10,1 %1 039 00039 %
STAR Channel3,0 %2,7 %541 00020 %
National Geographic Channel4,2 %2,6 %565 00021 %
Disney Finland7,2 %5,3 %803 00030 %
Muut5,3 %4,9 %690 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 720 00065 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.