Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
Viikot: 1-44/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 548 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 66 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %24,4 %2 529 00047 %
Yle TV27,9 %6,4 %2 363 00044 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,8 %1 527 00028 %
Yle yhteensä37,0 %33,6 %2 964 00055 %
MTV322,2 %26,3 %2 741 00051 %
Sub3,5 %3,3 %1 744 00032 %
AVA2,8 %2,8 %1 394 00026 %
C More Total1,8 %1,7 %694 00013 %
MTV yhteensä30,4 %34,1 %3 063 00057 %
Nelonen9,0 %11,5 %2 383 00044 %
Jim2,4 %2,4 %1 422 00026 %
Liv1,8 %1,9 %1 351 00025 %
Hero0,5 %0,5 %498 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %16,2 %2 659 00049 %
TV53,5 %3,7 %1 601 00030 %
Kutonen2,5 %2,2 %1 204 00022 %
Frii2,7 %2,1 %902 00017 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %51 0001 %
TLC1,7 %1,5 %776 00014 %
Warner Bros. Discovery10,6 %9,6 %2 080 00039 %
STAR Channel2,2 %2,0 %1 007 00019 %
National Geographic Channel2,9 %1,8 %988 00018 %
Disney Finland5,1 %3,8 %1 481 00027 %
Muut4,3 %3,9 %1 300 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 548 00066 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.