Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
Viikot: 1-44/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 267 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %24,6 %3 104 00058 %
Yle TV214,6 %12,3 %3 038 00056 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,7 %1 858 00034 %
Yle yhteensä43,6 %39,6 %3 705 00069 %
MTV319,3 %22,9 %3 221 00060 %
Sub3,7 %3,8 %2 082 00039 %
AVA2,6 %2,8 %1 536 00028 %
C More Total1,6 %1,5 %736 00014 %
MTV yhteensä27,2 %31,0 %3 570 00066 %
Nelonen7,1 %9,4 %2 728 00051 %
Jim2,2 %2,1 %1 622 00030 %
Liv1,7 %1,7 %1 553 00029 %
Hero0,6 %0,8 %813 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %14,2 %3 126 00058 %
TV53,7 %3,6 %1 976 00037 %
Kutonen2,3 %2,0 %1 428 00026 %
Frii2,1 %1,8 %1 051 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %57 0001 %
TLC1,7 %1,5 %999 00019 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,1 %2 570 00048 %
STAR Channel2,2 %2,1 %1 175 00022 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %1 159 00021 %
Disney Finland4,6 %3,7 %1 741 00032 %
Muut3,6 %3,3 %1 452 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 267 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.