Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 570 000
Viikot: 1-44/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 538 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,6 %31,4 %525 00092 %
Yle TV215,2 %13,5 %483 00085 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,2 %398 00070 %
Yle yhteensä51,2 %48,2 %532 00093 %
MTV316,1 %20,6 %503 00088 %
Sub3,7 %3,9 %365 00064 %
AVA2,2 %2,4 %297 00052 %
C More Total1,8 %1,7 %143 00025 %
MTV yhteensä23,9 %28,6 %514 00090 %
Nelonen5,3 %6,9 %426 00075 %
Jim2,3 %2,1 %310 00054 %
Liv1,2 %1,2 %282 00049 %
Hero0,6 %0,9 %168 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,4 %11,1 %464 00081 %
TV52,9 %2,8 %339 00060 %
Kutonen2,5 %1,8 %274 00048 %
Frii1,7 %1,4 %218 00038 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %7 0001 %
TLC0,7 %0,5 %175 00031 %
Warner Bros. Discovery8,2 %6,8 %399 00070 %
STAR Channel1,3 %1,1 %186 00033 %
National Geographic Channel3,4 %2,1 %267 00047 %
Disney Finland4,7 %3,2 %311 00055 %
Muut3,4 %3,1 %247 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %538 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.