Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 570 000
Viikot: 1-48/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 550 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,6 %31,4 %537 00094 %
Yle TV214,8 %13,0 %495 00087 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,3 %409 00072 %
Yle yhteensä50,9 %47,7 %544 00096 %
MTV316,3 %20,9 %515 00090 %
Sub3,8 %3,9 %375 00066 %
AVA2,2 %2,3 %304 00053 %
C More Total1,8 %1,7 %146 00026 %
MTV yhteensä24,1 %28,9 %526 00092 %
Nelonen5,3 %6,9 %437 00077 %
Jim2,3 %2,2 %319 00056 %
Liv1,1 %1,2 %288 00051 %
Hero0,6 %0,9 %167 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,4 %11,1 %475 00083 %
TV53,0 %2,9 %348 00061 %
Kutonen2,6 %1,9 %282 00050 %
Frii1,7 %1,4 %222 00039 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %7 0001 %
TLC0,7 %0,5 %181 00032 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,0 %409 00072 %
STAR Channel1,3 %1,1 %191 00034 %
National Geographic Channel3,5 %2,1 %276 00048 %
Disney Finland4,8 %3,2 %320 00056 %
Muut3,4 %3,1 %254 00045 %
Yhteensä100,0 %100,0 %550 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.