Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2024
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 718 000
Viikot: 1-48/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 690 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,9 %30,8 %677 00094 %
Yle TV211,7 %9,5 %589 00082 %
Yle Teema&Fem4,7 %3,8 %504 00070 %
Yle yhteensä49,3 %44,1 %686 00096 %
MTV323,5 %27,3 %649 00090 %
Sub1,9 %2,1 %386 00054 %
AVA3,1 %3,1 %367 00051 %
C More Total0,8 %0,4 %122 00017 %
MTV yhteensä29,3 %32,9 %661 00092 %
Nelonen6,5 %8,8 %536 00075 %
Jim1,7 %1,7 %334 00047 %
Liv1,7 %1,7 %347 00048 %
Hero0,5 %0,7 %177 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %12,8 %577 00080 %
TV52,3 %2,0 %366 00051 %
Kutonen0,7 %0,7 %227 00032 %
Frii1,9 %1,6 %231 00032 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %3 0000 %
TLC2,3 %2,1 %233 00032 %
Warner Bros. Discovery7,3 %6,6 %450 00063 %
STAR Channel0,6 %0,6 %185 00026 %
National Geographic Channel1,3 %0,9 %203 00028 %
Disney Finland1,8 %1,4 %290 00040 %
Muut2,1 %2,4 %255 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %690 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.