Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
Viikot: 1-48/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 240 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,8 %31,0 %1 214 00094 %
Yle TV213,1 %11,1 %1 084 00084 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,5 %913 00071 %
Yle yhteensä50,0 %45,6 %1 230 00096 %
MTV320,2 %24,5 %1 164 00090 %
Sub2,8 %2,9 %760 00059 %
AVA2,7 %2,8 %671 00052 %
C More Total1,3 %1,0 %268 00021 %
MTV yhteensä26,9 %31,1 %1 188 00092 %
Nelonen6,0 %7,9 %973 00076 %
Jim2,0 %1,9 %653 00051 %
Liv1,4 %1,5 %635 00049 %
Hero0,5 %0,8 %344 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,0 %12,1 %1 052 00082 %
TV52,6 %2,4 %714 00055 %
Kutonen1,6 %1,2 %510 00040 %
Frii1,8 %1,6 %454 00035 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %10 0001 %
TLC1,6 %1,4 %413 00032 %
Warner Bros. Discovery7,7 %6,8 %859 00067 %
STAR Channel0,9 %0,8 %377 00029 %
National Geographic Channel2,3 %1,4 %479 00037 %
Disney Finland3,2 %2,2 %610 00047 %
Muut2,7 %2,7 %509 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 240 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.