Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 688 000
Viikot: 1-48/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 630 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,8 %21,6 %539 00078 %
Yle TV213,9 %13,0 %495 00072 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,5 %336 00049 %
Yle yhteensä39,4 %37,1 %588 00085 %
MTV316,4 %19,2 %532 00077 %
Sub5,1 %5,5 %403 00059 %
AVA2,1 %2,3 %277 00040 %
C More Total1,9 %1,8 %137 00020 %
MTV yhteensä25,6 %28,8 %575 00084 %
Nelonen7,0 %9,5 %461 00067 %
Jim2,7 %2,7 %335 00049 %
Liv1,3 %1,4 %277 00040 %
Hero0,6 %0,9 %158 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %14,5 %518 00075 %
TV54,7 %4,9 %385 00056 %
Kutonen4,2 %3,7 %341 00050 %
Frii1,8 %1,4 %213 00031 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %24 0003 %
TLC0,6 %0,4 %165 00024 %
Warner Bros. Discovery12,3 %11,0 %471 00069 %
STAR Channel2,7 %2,7 %238 00035 %
National Geographic Channel4,0 %2,6 %269 00039 %
Disney Finland6,7 %5,3 %358 00052 %
Muut5,2 %4,3 %265 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %630 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.