Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
Viikot: 1-48/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 262 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,8 %24,6 %1 656 00061 %
Yle TV212,9 %10,4 %1 582 00058 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,9 %1 000 00037 %
Yle yhteensä42,5 %37,9 %1 964 00072 %
MTV322,4 %25,9 %1 733 00064 %
Sub2,7 %2,9 %1 016 00037 %
AVA3,1 %3,3 %859 00032 %
C More Total1,2 %0,9 %346 00013 %
MTV yhteensä29,4 %32,9 %1 906 00070 %
Nelonen7,9 %10,6 %1 457 00053 %
Jim1,9 %1,9 %791 00029 %
Liv2,1 %2,1 %859 00031 %
Hero0,6 %0,8 %413 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %15,3 %1 670 00061 %
TV53,2 %3,0 %978 00036 %
Kutonen1,3 %1,2 %625 00023 %
Frii2,7 %2,3 %559 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %20 0001 %
TLC2,7 %2,3 %575 00021 %
Warner Bros. Discovery10,0 %8,9 %1 315 00048 %
STAR Channel1,7 %1,6 %558 00020 %
National Geographic Channel1,4 %1,1 %510 00019 %
Disney Finland3,1 %2,7 %825 00030 %
Muut2,9 %2,7 %702 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 262 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.