Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - joulukuu 2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
Viikot: 1-52/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 268 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %25,0 %1 668 00061 %
Yle TV212,9 %10,2 %1 594 00058 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,0 %1 015 00037 %
Yle yhteensä42,7 %38,2 %1 976 00072 %
MTV322,0 %25,4 %1 733 00064 %
Sub2,8 %2,9 %1 031 00038 %
AVA3,1 %3,2 %859 00032 %
C More Total1,2 %0,9 %348 00013 %
MTV yhteensä29,1 %32,5 %1 908 00070 %
Nelonen7,9 %10,5 %1 465 00054 %
Jim1,9 %1,9 %799 00029 %
Liv2,1 %2,1 %865 00032 %
Hero0,6 %0,8 %408 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %15,2 %1 676 00061 %
TV53,3 %3,0 %985 00036 %
Kutonen1,3 %1,2 %635 00023 %
Frii2,7 %2,4 %567 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %20 0001 %
TLC2,7 %2,3 %578 00021 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,1 %1 325 00049 %
STAR Channel1,7 %1,7 %568 00021 %
National Geographic Channel1,5 %1,1 %516 00019 %
Disney Finland3,1 %2,7 %835 00031 %
Muut3,0 %2,8 %715 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 268 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.