Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - joulukuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
Viikot: 1-52/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 091 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,0 %25,0 %3 093 00062 %
Yle TV213,6 %11,5 %2 900 00058 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,8 %1 883 00038 %
Yle yhteensä43,0 %39,3 %3 562 00071 %
MTV319,3 %22,8 %3 175 00063 %
Sub3,8 %3,9 %2 092 00042 %
AVA2,6 %2,7 %1 556 00031 %
C More Total1,6 %1,5 %726 00014 %
MTV yhteensä27,3 %30,9 %3 498 00070 %
Nelonen7,1 %9,5 %2 683 00054 %
Jim2,2 %2,2 %1 655 00033 %
Liv1,7 %1,7 %1 580 00032 %
Hero0,6 %0,8 %797 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %14,2 %3 066 00061 %
TV53,7 %3,6 %1 978 00039 %
Kutonen2,3 %2,0 %1 457 00029 %
Frii2,3 %1,9 %1 087 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %56 0001 %
TLC1,7 %1,5 %1 016 00020 %
Warner Bros. Discovery10,4 %9,3 %2 565 00051 %
STAR Channel2,2 %2,1 %1 190 00024 %
National Geographic Channel2,5 %1,6 %1 181 00024 %
Disney Finland4,6 %3,7 %1 755 00035 %
Muut3,8 %3,4 %1 442 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 091 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.