Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - joulukuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 739 000
Viikot: 1-52/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 557 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 75 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,1 %13,4 %315 00043 %
Yle TV216,5 %14,1 %329 00045 %
Yle Teema&Fem1,4 %1,3 %125 00017 %
Yle yhteensä30,1 %28,7 %432 00059 %
MTV317,9 %19,6 %356 00048 %
Sub6,8 %6,5 %246 00033 %
AVA1,4 %1,4 %107 00014 %
C More Total2,8 %3,2 %84 00011 %
MTV yhteensä29,0 %30,7 %425 00058 %
Nelonen7,9 %10,3 %298 00040 %
Jim3,1 %3,1 %173 00023 %
Liv1,6 %1,7 %133 00018 %
Hero0,5 %0,7 %64 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %15,9 %362 00049 %
TV56,4 %6,7 %226 00031 %
Kutonen4,3 %4,1 %171 00023 %
Frii1,9 %1,5 %79 00011 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %6 0001 %
TLC1,1 %1,1 %85 00011 %
Warner Bros. Discovery14,0 %13,7 %311 00042 %
STAR Channel6,8 %5,4 %164 00022 %
National Geographic Channel2,5 %1,9 %105 00014 %
Disney Finland9,3 %7,3 %209 00028 %
Muut5,9 %5,7 %192 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %557 00075 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.