Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - joulukuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
Viikot: 1-52/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 970 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %24,7 %1 481 00060 %
Yle TV214,9 %13,0 %1 418 00057 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,6 %899 00036 %
Yle yhteensä43,5 %40,4 %1 711 00069 %
MTV316,4 %19,9 %1 512 00061 %
Sub4,8 %5,0 %1 094 00044 %
AVA2,0 %2,1 %708 00029 %
C More Total2,0 %2,1 %391 00016 %
MTV yhteensä25,2 %29,1 %1 676 00068 %
Nelonen6,5 %8,4 %1 286 00052 %
Jim2,6 %2,5 %872 00035 %
Liv1,3 %1,4 %731 00030 %
Hero0,6 %0,8 %394 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %13,1 %1 470 00059 %
TV54,2 %4,3 %1 017 00041 %
Kutonen3,4 %2,9 %836 00034 %
Frii1,7 %1,5 %526 00021 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %37 0002 %
TLC0,7 %0,6 %447 00018 %
Warner Bros. Discovery10,6 %9,6 %1 280 00052 %
STAR Channel2,7 %2,6 %642 00026 %
National Geographic Channel3,5 %2,2 %673 00027 %
Disney Finland6,2 %4,9 %945 00038 %
Muut4,6 %4,1 %768 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 970 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.