Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - joulukuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
Viikot: 1-52/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 259 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,2 %21,8 %1 069 00078 %
Yle TV212,7 %11,3 %955 00070 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,4 %665 00048 %
Yle yhteensä37,7 %35,6 %1 168 00085 %
MTV318,5 %21,4 %1 066 00078 %
Sub4,4 %4,6 %749 00055 %
AVA2,9 %3,0 %571 00042 %
C More Total1,7 %1,5 %254 00019 %
MTV yhteensä27,4 %30,5 %1 150 00084 %
Nelonen8,0 %10,7 %911 00066 %
Jim2,4 %2,4 %594 00043 %
Liv1,8 %1,9 %574 00042 %
Hero0,7 %0,9 %301 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %15,9 %1 031 00075 %
TV54,5 %4,3 %721 00053 %
Kutonen3,1 %2,6 %573 00042 %
Frii2,8 %2,4 %426 00031 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %30 0002 %
TLC1,8 %1,4 %360 00026 %
Warner Bros. Discovery12,8 %11,1 %907 00066 %
STAR Channel2,3 %2,2 %418 00031 %
National Geographic Channel2,9 %2,0 %469 00034 %
Disney Finland5,2 %4,2 %641 00047 %
Muut4,6 %3,6 %471 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 259 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.