Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 395 000
Viikot: 49-52/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 568 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,0 %28,0 %3 470 00064 %
Yle TV214,0 %9,6 %3 385 00063 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,1 %2 268 00042 %
Yle yhteensä43,9 %40,7 %4 083 00076 %
MTV315,9 %19,1 %3 359 00062 %
Sub4,2 %4,7 %2 514 00047 %
AVA2,6 %2,4 %1 609 00030 %
C More Total1,4 %1,5 %811 00015 %
MTV yhteensä24,2 %27,6 %3 813 00071 %
Nelonen7,3 %8,9 %2 985 00055 %
Jim2,2 %2,3 %1 907 00035 %
Liv1,6 %1,7 %1 756 00033 %
Hero0,5 %0,6 %686 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %13,5 %3 383 00063 %
TV54,4 %4,1 %2 226 00041 %
Kutonen2,5 %2,3 %1 702 00032 %
Frii2,6 %2,6 %1 249 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %63 0001 %
TLC1,7 %1,5 %1 107 00021 %
Warner Bros. Discovery11,5 %10,7 %2 888 00054 %
STAR Channel2,3 %2,2 %1 441 00027 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 332 00025 %
Disney Finland4,8 %3,9 %2 027 00038 %
Muut4,8 %4,3 %1 801 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 568 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.