Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 10–24-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 924 000
Viikot: 1-48/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 488 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 53 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 2 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,7 %11,4 %188 00020 %
Yle TV220,0 %15,1 %206 00022 %
Yle Teema&Fem1,0 %0,8 %50 0005 %
Yle yhteensä31,7 %27,2 %308 00033 %
MTV317,7 %21,5 %237 00026 %
Sub5,3 %4,9 %121 00013 %
AVA1,8 %2,1 %59 0006 %
C More Total3,8 %4,6 %46 0005 %
MTV yhteensä28,7 %33,0 %312 00034 %
Nelonen12,8 %14,4 %200 00022 %
Jim2,4 %2,4 %81 0009 %
Liv2,0 %1,9 %70 0008 %
Hero0,6 %0,5 %27 0003 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,7 %19,3 %251 00027 %
TV55,6 %5,6 %111 00012 %
Kutonen2,0 %1,9 %69 0008 %
Frii1,0 %0,8 %26 0003 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %3 0000 %
TLC1,2 %0,8 %42 0005 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,2 %176 00019 %
STAR Channel6,5 %7,0 %82 0009 %
National Geographic Channel1,8 %1,5 %41 0004 %
Disney Finland8,3 %8,5 %105 00011 %
Muut6,2 %6,0 %101 00011 %
Yhteensä100,0 %100,0 %488 00053 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.