Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
Viikot: 1-44/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 211 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,9 %31,1 %1 186 00092 %
Yle TV213,4 %11,5 %1 057 00082 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,5 %888 00069 %
Yle yhteensä50,4 %46,1 %1 201 00093 %
MTV320,0 %24,2 %1 135 00088 %
Sub2,7 %2,9 %739 00057 %
AVA2,7 %2,9 %655 00051 %
C More Total1,3 %1,0 %263 00020 %
MTV yhteensä26,7 %30,9 %1 159 00090 %
Nelonen5,9 %7,9 %947 00074 %
Jim2,0 %1,9 %634 00049 %
Liv1,5 %1,5 %618 00048 %
Hero0,6 %0,8 %345 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,0 %12,1 %1 025 00080 %
TV52,6 %2,4 %697 00054 %
Kutonen1,6 %1,2 %493 00038 %
Frii1,7 %1,5 %443 00034 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %9 0001 %
TLC1,5 %1,4 %402 00031 %
Warner Bros. Discovery7,6 %6,6 %838 00065 %
STAR Channel0,9 %0,8 %366 00028 %
National Geographic Channel2,3 %1,4 %463 00036 %
Disney Finland3,1 %2,2 %592 00046 %
Muut2,7 %2,7 %494 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 211 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.