Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
Viikot: 1-44/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 061 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,5 %24,5 %1 490 00056 %
Yle TV215,9 %14,0 %1 491 00056 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,5 %888 00033 %
Yle yhteensä44,2 %41,0 %1 786 00067 %
MTV316,3 %19,9 %1 536 00058 %
Sub4,7 %4,9 %1 098 00041 %
AVA2,0 %2,2 %700 00026 %
C More Total2,1 %2,1 %397 00015 %
MTV yhteensä25,1 %29,1 %1 716 00064 %
Nelonen6,5 %8,4 %1 317 00049 %
Jim2,5 %2,4 %857 00032 %
Liv1,3 %1,4 %721 00027 %
Hero0,6 %0,8 %403 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %13,1 %1 505 00056 %
TV54,1 %4,3 %1 020 00038 %
Kutonen3,3 %2,8 %822 00031 %
Frii1,7 %1,3 %511 00019 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %37 0001 %
TLC0,7 %0,6 %439 00016 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,4 %1 285 00048 %
STAR Channel2,7 %2,6 %634 00024 %
National Geographic Channel3,4 %2,2 %664 00025 %
Disney Finland6,1 %4,8 %939 00035 %
Muut4,4 %4,0 %772 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 061 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.