Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
Viikot: 1-39/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 105 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %24,4 %1 525 00057 %
Yle TV216,7 %14,7 %1 534 00058 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,5 %909 00034 %
Yle yhteensä44,9 %41,6 %1 831 00069 %
MTV316,1 %19,7 %1 568 00059 %
Sub4,7 %4,9 %1 121 00042 %
AVA2,0 %2,2 %708 00027 %
C More Total2,0 %2,0 %400 00015 %
MTV yhteensä24,8 %28,8 %1 748 00066 %
Nelonen6,4 %8,2 %1 341 00050 %
Jim2,5 %2,4 %870 00033 %
Liv1,2 %1,3 %733 00027 %
Hero0,6 %0,9 %424 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %12,9 %1 535 00058 %
TV54,1 %4,3 %1 046 00039 %
Kutonen3,2 %2,7 %837 00031 %
Frii1,6 %1,3 %520 00020 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %38 0001 %
TLC0,7 %0,6 %453 00017 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,3 %1 317 00049 %
STAR Channel2,7 %2,6 %646 00024 %
National Geographic Channel3,3 %2,1 %676 00025 %
Disney Finland6,0 %4,7 %957 00036 %
Muut4,3 %3,9 %783 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 105 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.