Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
Viikot: 1-39/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 254 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,5 %21,9 %1 063 00078 %
Yle TV214,0 %12,8 %952 00069 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,3 %651 00047 %
Yle yhteensä39,3 %37,0 %1 163 00085 %
MTV318,2 %21,1 %1 061 00077 %
Sub4,4 %4,6 %736 00054 %
AVA2,9 %3,1 %560 00041 %
C More Total1,7 %1,5 %246 00018 %
MTV yhteensä27,2 %30,4 %1 140 00083 %
Nelonen7,5 %10,1 %894 00065 %
Jim2,3 %2,2 %578 00042 %
Liv1,8 %1,9 %561 00041 %
Hero0,7 %1,0 %321 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %15,3 %1 018 00074 %
TV54,4 %4,1 %712 00052 %
Kutonen3,0 %2,5 %563 00041 %
Frii2,7 %2,2 %413 00030 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %31 0002 %
TLC1,8 %1,4 %355 00026 %
Warner Bros. Discovery12,5 %10,7 %898 00066 %
STAR Channel2,2 %2,2 %403 00029 %
National Geographic Channel2,9 %1,9 %461 00034 %
Disney Finland5,1 %4,1 %628 00046 %
Muut4,3 %3,3 %454 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 254 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.