Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2024
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 683 000
Viikot: 1-39/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 625 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,2 %22,3 %524 00077 %
Yle TV212,7 %11,4 %454 00066 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,2 %316 00046 %
Yle yhteensä37,8 %35,8 %575 00084 %
MTV320,6 %23,4 %528 00077 %
Sub3,4 %3,6 %332 00049 %
AVA3,8 %3,9 %286 00042 %
C More Total1,5 %1,2 %111 00016 %
MTV yhteensä29,2 %32,1 %567 00083 %
Nelonen8,4 %11,3 %437 00064 %
Jim2,0 %1,9 %248 00036 %
Liv2,5 %2,4 %287 00042 %
Hero0,8 %1,0 %153 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %16,6 %503 00074 %
TV54,0 %3,4 %326 00048 %
Kutonen1,7 %1,5 %223 00033 %
Frii3,8 %3,2 %202 00030 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %7 0001 %
TLC3,1 %2,4 %191 00028 %
Warner Bros. Discovery12,9 %10,7 %426 00062 %
STAR Channel1,7 %1,6 %169 00025 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %192 00028 %
Disney Finland3,4 %2,9 %271 00040 %
Muut3,6 %2,5 %193 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %625 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.