Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
Viikot: 1-35/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 104 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,3 %24,4 %1 528 00057 %
Yle TV217,4 %15,4 %1 544 00058 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,5 %916 00034 %
Yle yhteensä45,5 %42,3 %1 835 00069 %
MTV315,8 %19,3 %1 565 00059 %
Sub4,7 %5,0 %1 125 00042 %
AVA2,0 %2,1 %703 00026 %
C More Total2,0 %2,0 %395 00015 %
MTV yhteensä24,5 %28,3 %1 744 00065 %
Nelonen6,3 %8,2 %1 339 00050 %
Jim2,5 %2,4 %872 00033 %
Liv1,2 %1,3 %731 00027 %
Hero0,6 %0,9 %440 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %12,8 %1 536 00058 %
TV54,2 %4,3 %1 053 00040 %
Kutonen3,2 %2,6 %838 00031 %
Frii1,6 %1,3 %519 00019 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %38 0001 %
TLC0,7 %0,6 %458 00017 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,2 %1 318 00049 %
STAR Channel2,6 %2,6 %652 00024 %
National Geographic Channel3,2 %2,1 %676 00025 %
Disney Finland5,9 %4,7 %959 00036 %
Muut4,2 %3,8 %779 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 104 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.