Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 430 000
Viikot: 1-35/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 082 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,3 %12,3 %608 00043 %
Yle TV218,8 %16,3 %660 00046 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,3 %239 00017 %
Yle yhteensä31,6 %29,9 %851 00059 %
MTV319,2 %21,4 %693 00048 %
Sub5,5 %5,3 %439 00031 %
AVA1,9 %2,1 %241 00017 %
C More Total1,9 %2,0 %147 00010 %
MTV yhteensä28,6 %30,8 %824 00058 %
Nelonen7,7 %10,1 %567 00040 %
Jim2,7 %2,7 %314 00022 %
Liv2,1 %2,2 %282 00020 %
Hero0,7 %0,9 %137 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %15,9 %707 00049 %
TV55,8 %6,0 %429 00030 %
Kutonen3,3 %3,0 %291 00020 %
Frii2,6 %2,0 %168 00012 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %13 0001 %
TLC2,6 %2,2 %202 00014 %
Warner Bros. Discovery14,6 %13,6 %613 00043 %
STAR Channel6,1 %5,3 %296 00021 %
National Geographic Channel1,9 %1,4 %185 00013 %
Disney Finland8,0 %6,7 %383 00027 %
Muut5,0 %4,4 %342 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 082 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.