Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 739 000
Viikot: 1-35/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 546 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 74 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,4 %13,3 %312 00042 %
Yle TV219,5 %17,7 %335 00045 %
Yle Teema&Fem1,3 %1,2 %122 00017 %
Yle yhteensä33,3 %32,2 %432 00058 %
MTV317,7 %19,0 %349 00047 %
Sub6,7 %6,4 %241 00033 %
AVA1,4 %1,4 %100 00013 %
C More Total2,5 %2,8 %78 00011 %
MTV yhteensä28,3 %29,7 %413 00056 %
Nelonen7,0 %9,2 %283 00038 %
Jim2,9 %2,9 %168 00023 %
Liv1,6 %1,6 %126 00017 %
Hero0,5 %0,7 %66 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %14,5 %348 00047 %
TV56,5 %6,8 %226 00031 %
Kutonen4,0 %3,8 %165 00022 %
Frii1,6 %1,2 %73 00010 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %5 0001 %
TLC1,0 %1,1 %85 00012 %
Warner Bros. Discovery13,5 %13,2 %307 00042 %
STAR Channel6,6 %5,3 %158 00021 %
National Geographic Channel2,2 %1,6 %102 00014 %
Disney Finland8,7 %6,9 %203 00027 %
Muut5,5 %5,4 %186 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %546 00074 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.