Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 570 000
Viikot: 1-35/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 551 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,4 %31,3 %538 00094 %
Yle TV216,5 %14,7 %497 00087 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,1 %409 00072 %
Yle yhteensä52,3 %49,1 %545 00096 %
MTV315,5 %19,9 %515 00090 %
Sub3,7 %4,0 %374 00066 %
AVA2,1 %2,3 %303 00053 %
C More Total1,8 %1,7 %146 00026 %
MTV yhteensä23,3 %27,8 %527 00092 %
Nelonen5,2 %6,9 %437 00077 %
Jim2,3 %2,0 %317 00056 %
Liv1,1 %1,2 %289 00051 %
Hero0,6 %1,0 %184 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,2 %11,1 %477 00084 %
TV53,0 %2,9 %351 00062 %
Kutonen2,4 %1,7 %280 00049 %
Frii1,6 %1,4 %223 00039 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %7 0001 %
TLC0,7 %0,5 %182 00032 %
Warner Bros. Discovery8,1 %6,8 %410 00072 %
STAR Channel1,2 %1,1 %193 00034 %
National Geographic Channel3,3 %2,0 %273 00048 %
Disney Finland4,5 %3,1 %319 00056 %
Muut3,3 %3,0 %249 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %551 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.