Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 570 000
Viikot: 1-30/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 552 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,2 %32,2 %541 00095 %
Yle TV214,8 %12,4 %498 00087 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,2 %414 00073 %
Yle yhteensä51,5 %47,8 %547 00096 %
MTV315,7 %20,3 %518 00091 %
Sub3,9 %4,1 %379 00067 %
AVA2,1 %2,2 %307 00054 %
C More Total1,9 %1,8 %149 00026 %
MTV yhteensä23,7 %28,5 %529 00093 %
Nelonen5,3 %7,2 %444 00078 %
Jim2,4 %2,1 %323 00057 %
Liv1,1 %1,2 %293 00052 %
Hero0,7 %1,1 %198 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,5 %11,5 %483 00085 %
TV53,0 %3,0 %354 00062 %
Kutonen2,4 %1,7 %281 00049 %
Frii1,7 %1,4 %226 00040 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %7 0001 %
TLC0,7 %0,5 %186 00033 %
Warner Bros. Discovery8,1 %6,9 %410 00072 %
STAR Channel1,2 %1,2 %196 00034 %
National Geographic Channel3,3 %2,0 %277 00049 %
Disney Finland4,5 %3,1 %323 00057 %
Muut3,4 %3,1 %250 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %552 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.