Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
Viikot: 1-30/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 264 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %25,9 %1 678 00062 %
Yle TV213,0 %10,0 %1 606 00059 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,9 %1 001 00037 %
Yle yhteensä43,6 %38,8 %1 984 00073 %
MTV321,5 %24,7 %1 731 00063 %
Sub2,8 %2,9 %1 021 00037 %
AVA3,0 %3,2 %855 00031 %
C More Total1,2 %1,0 %350 00013 %
MTV yhteensä28,5 %31,8 %1 903 00070 %
Nelonen7,7 %10,5 %1 458 00053 %
Jim2,0 %1,9 %793 00029 %
Liv2,1 %2,1 %858 00031 %
Hero0,7 %1,0 %468 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %15,5 %1 677 00062 %
TV53,3 %3,1 %993 00036 %
Kutonen1,2 %1,2 %617 00023 %
Frii2,6 %2,2 %555 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %20 0001 %
TLC2,8 %2,5 %590 00022 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,1 %1 325 00049 %
STAR Channel1,7 %1,7 %559 00021 %
National Geographic Channel1,4 %1,0 %513 00019 %
Disney Finland3,1 %2,8 %830 00030 %
Muut2,9 %2,7 %691 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 264 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.