Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2024
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
Viikot: 1-30/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %26,0 %1 620 00064 %
Yle TV212,5 %10,0 %1 489 00059 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,8 %971 00038 %
Yle yhteensä43,4 %38,9 %1 855 00073 %
MTV321,7 %24,7 %1 663 00065 %
Sub2,8 %2,9 %986 00039 %
AVA3,1 %3,2 %841 00033 %
C More Total1,2 %0,9 %334 00013 %
MTV yhteensä28,7 %31,8 %1 817 00071 %
Nelonen7,6 %10,4 %1 388 00055 %
Jim2,0 %1,9 %777 00031 %
Liv2,1 %2,1 %840 00033 %
Hero0,7 %1,0 %463 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %15,4 %1 596 00063 %
TV53,3 %3,1 %967 00038 %
Kutonen1,2 %1,2 %605 00024 %
Frii2,6 %2,2 %548 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %18 0001 %
TLC2,8 %2,5 %579 00023 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,1 %1 284 00051 %
STAR Channel1,7 %1,7 %539 00021 %
National Geographic Channel1,4 %1,0 %503 00020 %
Disney Finland3,1 %2,7 %804 00032 %
Muut2,9 %2,6 %649 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 117 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.