Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2024
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
Viikot: 1-30/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 538 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,7 %11,9 %303 00044 %
Yle TV216,0 %12,5 %323 00047 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,4 %116 00017 %
Yle yhteensä28,2 %25,8 %419 00061 %
MTV321,7 %24,6 %351 00051 %
Sub4,2 %4,2 %201 00029 %
AVA2,5 %2,6 %147 00021 %
C More Total1,4 %1,2 %72 00010 %
MTV yhteensä29,7 %32,6 %418 00060 %
Nelonen8,9 %11,6 %292 00042 %
Jim2,4 %2,5 %149 00022 %
Liv2,7 %2,8 %159 00023 %
Hero0,8 %1,0 %75 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %18,0 %367 00053 %
TV55,0 %5,3 %202 00029 %
Kutonen2,5 %2,4 %125 00018 %
Frii3,9 %2,8 %96 00014 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %7 0001 %
TLC4,3 %3,3 %118 00017 %
Warner Bros. Discovery16,0 %14,1 %305 00044 %
STAR Channel5,6 %5,3 %139 00020 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %83 00012 %
Disney Finland7,1 %6,5 %181 00026 %
Muut4,6 %3,7 %157 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %538 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.