Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2024
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 718 000
Viikot: 1-30/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 691 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,0 %32,2 %679 00095 %
Yle TV211,6 %9,0 %594 00083 %
Yle Teema&Fem4,7 %3,7 %504 00070 %
Yle yhteensä50,3 %44,8 %688 00096 %
MTV322,7 %26,1 %651 00091 %
Sub1,9 %2,1 %391 00054 %
AVA2,9 %3,0 %365 00051 %
C More Total0,9 %0,4 %123 00017 %
MTV yhteensä28,4 %31,6 %664 00092 %
Nelonen6,6 %9,2 %541 00075 %
Jim1,8 %1,8 %338 00047 %
Liv1,7 %1,7 %348 00048 %
Hero0,6 %0,9 %204 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %13,5 %582 00081 %
TV52,3 %2,1 %376 00052 %
Kutonen0,7 %0,7 %225 00031 %
Frii1,7 %1,5 %232 00032 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %2 0000 %
TLC2,3 %2,2 %235 00033 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,6 %455 00063 %
STAR Channel0,5 %0,6 %186 00026 %
National Geographic Channel1,2 %0,8 %204 00028 %
Disney Finland1,7 %1,4 %291 00041 %
Muut2,0 %2,3 %248 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %691 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.