Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
Viikot: 1-30/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 957 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %25,3 %1 490 00060 %
Yle TV215,2 %13,1 %1 424 00058 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,5 %896 00036 %
Yle yhteensä44,4 %40,9 %1 710 00069 %
MTV316,3 %19,8 %1 521 00062 %
Sub4,8 %5,1 %1 093 00044 %
AVA2,0 %2,1 %706 00029 %
C More Total2,1 %2,2 %393 00016 %
MTV yhteensä25,2 %29,2 %1 668 00068 %
Nelonen6,3 %8,4 %1 283 00052 %
Jim2,5 %2,4 %867 00035 %
Liv1,2 %1,3 %725 00029 %
Hero0,7 %1,0 %464 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %13,2 %1 470 00059 %
TV54,2 %4,4 %1 020 00041 %
Kutonen3,2 %2,6 %820 00033 %
Frii1,6 %1,3 %521 00021 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %38 0002 %
TLC0,7 %0,6 %457 00019 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,3 %1 269 00051 %
STAR Channel2,6 %2,6 %636 00026 %
National Geographic Channel3,3 %2,1 %677 00027 %
Disney Finland5,9 %4,7 %941 00038 %
Muut4,4 %4,0 %750 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 957 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.