Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
Viikot: 1-26/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 972 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %25,7 %1 515 00061 %
Yle TV214,3 %11,5 %1 419 00057 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,5 %908 00037 %
Yle yhteensä43,9 %39,8 %1 718 00070 %
MTV316,6 %20,3 %1 550 00063 %
Sub4,9 %5,2 %1 106 00045 %
AVA2,0 %2,1 %721 00029 %
C More Total2,3 %2,4 %415 00017 %
MTV yhteensä25,8 %30,0 %1 698 00069 %
Nelonen6,4 %8,7 %1 305 00053 %
Jim2,6 %2,5 %881 00036 %
Liv1,2 %1,4 %744 00030 %
Hero0,7 %1,1 %494 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %13,6 %1 494 00060 %
TV54,1 %4,3 %1 033 00042 %
Kutonen3,1 %2,5 %826 00033 %
Frii1,6 %1,3 %529 00021 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %39 0002 %
TLC0,7 %0,6 %463 00019 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,2 %1 280 00052 %
STAR Channel2,6 %2,5 %642 00026 %
National Geographic Channel3,3 %2,1 %688 00028 %
Disney Finland5,8 %4,6 %952 00039 %
Muut4,5 %4,2 %763 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 972 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.