Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2024
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 683 000
Viikot: 1-26/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 632 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,5 %23,6 %538 00079 %
Yle TV210,6 %8,9 %463 00068 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,2 %331 00049 %
Yle yhteensä37,3 %34,7 %585 00086 %
MTV320,4 %23,1 %542 00079 %
Sub3,5 %3,6 %343 00050 %
AVA3,6 %3,6 %299 00044 %
C More Total1,6 %1,4 %122 00018 %
MTV yhteensä29,0 %31,8 %578 00085 %
Nelonen9,0 %12,4 %460 00067 %
Jim2,1 %1,9 %258 00038 %
Liv2,5 %2,4 %302 00044 %
Hero0,9 %1,2 %177 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %17,8 %523 00077 %
TV54,1 %3,5 %339 00050 %
Kutonen1,6 %1,4 %226 00033 %
Frii4,0 %3,3 %208 00030 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %8 0001 %
TLC3,2 %2,6 %198 00029 %
Warner Bros. Discovery13,0 %10,9 %433 00063 %
STAR Channel1,7 %1,7 %179 00026 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %200 00029 %
Disney Finland3,4 %3,0 %285 00042 %
Muut3,5 %2,5 %194 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %632 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.