Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
Viikot: 1-26/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 112 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %26,0 %3 165 00063 %
Yle TV213,0 %10,2 %2 908 00058 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,7 %1 898 00038 %
Yle yhteensä43,4 %38,9 %3 589 00072 %
MTV319,4 %22,9 %3 248 00065 %
Sub3,8 %4,0 %2 105 00042 %
AVA2,5 %2,6 %1 580 00032 %
C More Total1,8 %1,7 %769 00015 %
MTV yhteensä27,4 %31,2 %3 548 00071 %
Nelonen7,2 %9,9 %2 735 00055 %
Jim2,3 %2,2 %1 677 00033 %
Liv1,7 %1,8 %1 609 00032 %
Hero0,7 %1,0 %984 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %14,9 %3 131 00062 %
TV53,6 %3,6 %2 016 00040 %
Kutonen2,2 %1,8 %1 438 00029 %
Frii2,1 %1,8 %1 085 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %59 0001 %
TLC1,8 %1,6 %1 051 00021 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,1 %2 579 00051 %
STAR Channel2,1 %2,1 %1 191 00024 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %1 201 00024 %
Disney Finland4,4 %3,6 %1 771 00035 %
Muut3,7 %3,3 %1 414 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 112 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.