Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
Viikot: 1-26/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 248 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,8 %32,5 %1 226 00095 %
Yle TV212,8 %9,7 %1 095 00085 %
Yle Teema&Fem4,2 %3,5 %929 00072 %
Yle yhteensä50,8 %45,7 %1 240 00096 %
MTV319,6 %23,8 %1 175 00091 %
Sub2,9 %3,0 %776 00060 %
AVA2,5 %2,6 %677 00053 %
C More Total1,4 %1,2 %280 00022 %
MTV yhteensä26,4 %30,6 %1 198 00093 %
Nelonen6,2 %8,7 %998 00078 %
Jim2,1 %2,0 %669 00052 %
Liv1,4 %1,5 %655 00051 %
Hero0,7 %1,0 %429 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %13,1 %1 079 00084 %
TV52,5 %2,4 %736 00057 %
Kutonen1,5 %1,1 %508 00039 %
Frii1,7 %1,4 %461 00036 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %10 0001 %
TLC1,6 %1,5 %428 00033 %
Warner Bros. Discovery7,4 %6,6 %871 00068 %
STAR Channel0,8 %0,8 %386 00030 %
National Geographic Channel2,2 %1,3 %487 00038 %
Disney Finland3,0 %2,1 %621 00048 %
Muut2,6 %2,6 %489 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 248 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.