Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
Viikot: 1-22/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 252 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,4 %33,0 %1 233 00096 %
Yle TV211,3 %7,7 %1 100 00085 %
Yle Teema&Fem4,2 %3,5 %937 00073 %
Yle yhteensä49,9 %44,2 %1 244 00097 %
MTV320,0 %24,4 %1 185 00092 %
Sub2,9 %3,1 %788 00061 %
AVA2,4 %2,5 %683 00053 %
C More Total1,5 %1,3 %286 00022 %
MTV yhteensä26,8 %31,2 %1 205 00094 %
Nelonen6,5 %9,2 %1 019 00079 %
Jim2,2 %2,0 %685 00053 %
Liv1,4 %1,5 %668 00052 %
Hero0,7 %1,0 %434 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %13,8 %1 097 00085 %
TV52,6 %2,4 %749 00058 %
Kutonen1,5 %1,1 %520 00040 %
Frii1,7 %1,4 %468 00036 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %10 0001 %
TLC1,6 %1,5 %439 00034 %
Warner Bros. Discovery7,5 %6,7 %883 00069 %
STAR Channel0,8 %0,8 %393 00031 %
National Geographic Channel2,2 %1,3 %492 00038 %
Disney Finland3,0 %2,1 %629 00049 %
Muut2,8 %2,7 %493 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 252 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.