Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
Viikot: 1-17/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 253 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 39 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,7 %33,9 %1 237 00096 %
Yle TV212,2 %7,9 %1 120 00087 %
Yle Teema&Fem4,2 %3,5 %952 00074 %
Yle yhteensä51,2 %45,4 %1 246 00097 %
MTV319,3 %23,8 %1 189 00092 %
Sub2,9 %3,1 %802 00062 %
AVA2,3 %2,4 %688 00053 %
C More Total1,5 %1,3 %298 00023 %
MTV yhteensä26,0 %30,6 %1 208 00094 %
Nelonen6,1 %8,8 %1 019 00079 %
Jim2,1 %2,1 %695 00054 %
Liv1,4 %1,4 %674 00052 %
Hero0,6 %1,0 %437 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,3 %13,3 %1 099 00085 %
TV52,5 %2,4 %761 00059 %
Kutonen1,4 %1,1 %526 00041 %
Frii1,7 %1,4 %473 00037 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %9 0001 %
TLC1,6 %1,6 %444 00034 %
Warner Bros. Discovery7,4 %6,7 %893 00069 %
STAR Channel0,8 %0,8 %403 00031 %
National Geographic Channel2,2 %1,3 %501 00039 %
Disney Finland3,0 %2,1 %640 00050 %
Muut2,8 %2,8 %502 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 253 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.