Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
Viikot: 1-17/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 998 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %27,0 %1 563 00063 %
Yle TV212,5 %8,4 %1 447 00059 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,6 %949 00038 %
Yle yhteensä43,3 %38,0 %1 745 00071 %
MTV316,3 %20,4 %1 580 00064 %
Sub5,0 %5,3 %1 144 00046 %
AVA2,0 %2,1 %752 00030 %
C More Total2,5 %2,9 %466 00019 %
MTV yhteensä25,8 %30,7 %1 728 00070 %
Nelonen6,6 %9,3 %1 361 00055 %
Jim2,6 %2,6 %919 00037 %
Liv1,3 %1,4 %785 00032 %
Hero0,7 %1,1 %518 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %14,4 %1 552 00063 %
TV54,3 %4,6 %1 086 00044 %
Kutonen3,1 %2,6 %855 00035 %
Frii1,7 %1,3 %554 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %41 0002 %
TLC0,8 %0,7 %478 00019 %
Warner Bros. Discovery10,4 %9,6 %1 326 00054 %
STAR Channel2,5 %2,5 %674 00027 %
National Geographic Channel3,4 %2,1 %716 00029 %
Disney Finland5,8 %4,5 %986 00040 %
Muut4,8 %4,7 %802 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 998 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.