Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
Viikot: 1-22/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 984 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %26,3 %1 540 00062 %
Yle TV211,5 %8,0 %1 401 00057 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,6 %926 00037 %
Yle yhteensä42,0 %36,9 %1 720 00070 %
MTV317,3 %21,4 %1 585 00064 %
Sub5,0 %5,3 %1 123 00045 %
AVA2,0 %2,1 %738 00030 %
C More Total2,5 %2,7 %442 00018 %
MTV yhteensä26,7 %31,5 %1 727 00070 %
Nelonen6,6 %9,3 %1 338 00054 %
Jim2,6 %2,6 %907 00037 %
Liv1,3 %1,4 %767 00031 %
Hero0,7 %1,1 %505 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %14,4 %1 527 00062 %
TV54,2 %4,6 %1 063 00043 %
Kutonen3,2 %2,7 %848 00034 %
Frii1,7 %1,4 %542 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %41 0002 %
TLC0,8 %0,6 %475 00019 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,7 %1 310 00053 %
STAR Channel2,5 %2,5 %656 00027 %
National Geographic Channel3,3 %2,1 %700 00028 %
Disney Finland5,9 %4,6 %968 00039 %
Muut4,8 %4,6 %781 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 984 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.