Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
Viikot: 1-22/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 316 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %26,7 %1 753 00064 %
Yle TV210,8 %7,0 %1 617 00059 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,9 %1 044 00038 %
Yle yhteensä42,2 %36,6 %2 023 00074 %
MTV322,3 %25,7 %1 815 00067 %
Sub2,7 %2,9 %1 061 00039 %
AVA2,8 %2,9 %893 00033 %
C More Total1,3 %1,2 %388 00014 %
MTV yhteensä29,2 %32,7 %1 982 00073 %
Nelonen8,5 %11,8 %1 556 00057 %
Jim2,0 %2,0 %838 00031 %
Liv2,1 %2,1 %912 00033 %
Hero0,7 %1,0 %503 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %16,9 %1 769 00065 %
TV53,3 %3,1 %1 045 00038 %
Kutonen1,2 %1,2 %640 00023 %
Frii2,5 %2,2 %570 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %23 0001 %
TLC2,8 %2,4 %614 00023 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,0 %1 376 00050 %
STAR Channel1,7 %1,7 %587 00022 %
National Geographic Channel1,3 %1,0 %535 00020 %
Disney Finland3,0 %2,7 %867 00032 %
Muut3,0 %2,7 %713 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 316 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.