Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2024
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 718 000
Viikot: 1-22/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 697 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,6 %32,8 %687 00096 %
Yle TV210,5 %7,1 %602 00084 %
Yle Teema&Fem4,7 %3,7 %515 00072 %
Yle yhteensä49,7 %43,6 %694 00097 %
MTV323,2 %26,8 %661 00092 %
Sub1,9 %2,1 %402 00056 %
AVA2,6 %2,7 %370 00052 %
C More Total0,9 %0,5 %129 00018 %
MTV yhteensä28,7 %32,1 %673 00094 %
Nelonen7,2 %10,3 %564 00079 %
Jim1,9 %1,9 %351 00049 %
Liv1,6 %1,7 %362 00050 %
Hero0,6 %0,9 %219 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %14,8 %600 00084 %
TV52,3 %2,0 %387 00054 %
Kutonen0,7 %0,7 %233 00032 %
Frii1,6 %1,4 %234 00033 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %2 0000 %
TLC2,3 %2,3 %245 00034 %
Warner Bros. Discovery7,0 %6,4 %465 00065 %
STAR Channel0,5 %0,5 %191 00027 %
National Geographic Channel1,2 %0,7 %207 00029 %
Disney Finland1,6 %1,3 %297 00041 %
Muut2,0 %2,1 %243 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %697 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.