Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 570 000
Viikot: 1-22/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 555 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 39 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,1 %33,2 %545 00096 %
Yle TV212,3 %8,5 %498 00087 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,3 %422 00074 %
Yle yhteensä50,1 %44,9 %550 00097 %
MTV316,3 %21,3 %524 00092 %
Sub4,1 %4,4 %386 00068 %
AVA2,1 %2,2 %314 00055 %
C More Total2,2 %2,3 %157 00028 %
MTV yhteensä24,7 %30,2 %533 00093 %
Nelonen5,6 %7,9 %455 00080 %
Jim2,5 %2,3 %334 00059 %
Liv1,1 %1,2 %306 00054 %
Hero0,7 %1,2 %215 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,9 %12,6 %496 00087 %
TV52,9 %3,0 %362 00063 %
Kutonen2,4 %1,7 %287 00050 %
Frii1,7 %1,4 %234 00041 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %8 0001 %
TLC0,8 %0,6 %194 00034 %
Warner Bros. Discovery8,1 %7,0 %418 00073 %
STAR Channel1,2 %1,2 %202 00035 %
National Geographic Channel3,4 %2,0 %285 00050 %
Disney Finland4,6 %3,2 %333 00058 %
Muut3,7 %3,4 %251 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %555 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.