Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 739 000
Viikot: 1-22/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 554 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 75 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV114,4 %15,3 %337 00046 %
Yle TV211,1 %6,9 %316 00043 %
Yle Teema&Fem1,3 %1,3 %128 00017 %
Yle yhteensä26,8 %23,5 %431 00058 %
MTV320,8 %23,0 %382 00052 %
Sub6,9 %6,7 %249 00034 %
AVA1,5 %1,4 %111 00015 %
C More Total3,5 %4,2 %97 00013 %
MTV yhteensä32,6 %35,3 %441 00060 %
Nelonen7,8 %10,4 %303 00041 %
Jim3,1 %3,1 %182 00025 %
Liv1,8 %1,9 %137 00019 %
Hero0,6 %0,8 %75 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %16,3 %371 00050 %
TV56,7 %7,2 %234 00032 %
Kutonen4,2 %3,9 %168 00023 %
Frii1,5 %1,2 %75 00010 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %5 0001 %
TLC1,1 %1,1 %88 00012 %
Warner Bros. Discovery13,8 %13,7 %313 00042 %
STAR Channel6,1 %5,0 %164 00022 %
National Geographic Channel2,3 %1,7 %111 00015 %
Disney Finland8,4 %6,6 %212 00029 %
Muut7,0 %7,3 %201 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %554 00075 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.