Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2024
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
Viikot: 1-22/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 555 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,8 %12,9 %329 00048 %
Yle TV211,4 %7,2 %322 00047 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,5 %124 00018 %
Yle yhteensä24,7 %21,7 %430 00062 %
MTV323,5 %26,8 %381 00055 %
Sub4,1 %4,0 %211 00030 %
AVA2,4 %2,4 %161 00023 %
C More Total1,5 %1,5 %82 00012 %
MTV yhteensä31,5 %34,6 %447 00065 %
Nelonen9,7 %12,9 %319 00046 %
Jim2,5 %2,7 %162 00023 %
Liv3,1 %3,1 %175 00025 %
Hero0,9 %1,1 %80 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %19,8 %396 00057 %
TV55,1 %5,5 %219 00032 %
Kutonen2,5 %2,3 %131 00019 %
Frii3,8 %2,7 %100 00014 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %9 0001 %
TLC4,4 %3,4 %124 00018 %
Warner Bros. Discovery16,1 %14,2 %322 00047 %
STAR Channel5,7 %5,3 %148 00021 %
National Geographic Channel1,5 %1,3 %90 00013 %
Disney Finland7,2 %6,5 %192 00028 %
Muut5,0 %4,0 %166 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %555 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.