Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2024
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
Viikot: 1-17/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 563 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,5 %13,3 %342 00050 %
Yle TV212,1 %7,4 %343 00050 %
Yle Teema&Fem1,6 %1,6 %133 00019 %
Yle yhteensä25,3 %22,3 %447 00065 %
MTV322,5 %25,7 %385 00056 %
Sub4,2 %4,0 %218 00032 %
AVA2,4 %2,4 %170 00025 %
C More Total1,6 %1,6 %85 00012 %
MTV yhteensä30,7 %33,7 %455 00066 %
Nelonen9,8 %13,2 %336 00049 %
Jim2,6 %2,8 %167 00024 %
Liv3,1 %3,2 %183 00026 %
Hero0,9 %1,1 %85 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %20,2 %412 00060 %
TV55,1 %5,4 %229 00033 %
Kutonen2,4 %2,2 %133 00019 %
Frii3,9 %2,6 %102 00015 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %10 0001 %
TLC4,6 %3,5 %131 00019 %
Warner Bros. Discovery16,2 %14,1 %334 00048 %
STAR Channel5,8 %5,4 %156 00023 %
National Geographic Channel1,5 %1,3 %96 00014 %
Disney Finland7,3 %6,7 %203 00029 %
Muut4,9 %4,0 %169 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %563 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.