Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
Viikot: 1-17/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 338 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %27,4 %1 785 00065 %
Yle TV211,6 %7,2 %1 671 00061 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,9 %1 077 00039 %
Yle yhteensä43,2 %37,6 %2 058 00075 %
MTV321,5 %25,1 %1 837 00067 %
Sub2,7 %2,9 %1 094 00040 %
AVA2,8 %2,8 %911 00033 %
C More Total1,4 %1,2 %407 00015 %
MTV yhteensä28,4 %32,1 %2 009 00074 %
Nelonen8,2 %11,5 %1 595 00059 %
Jim2,0 %2,0 %858 00031 %
Liv2,1 %2,1 %932 00034 %
Hero0,7 %1,0 %512 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %16,6 %1 807 00066 %
TV53,3 %3,1 %1 070 00039 %
Kutonen1,2 %1,2 %650 00024 %
Frii2,5 %2,1 %577 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %23 0001 %
TLC2,8 %2,5 %629 00023 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,0 %1 406 00052 %
STAR Channel1,7 %1,8 %603 00022 %
National Geographic Channel1,4 %1,0 %551 00020 %
Disney Finland3,1 %2,8 %889 00033 %
Muut3,1 %2,8 %731 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 338 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.