Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2024
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
Viikot: 1-17/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 183 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %27,5 %1 714 00067 %
Yle TV211,0 %7,2 %1 547 00061 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,9 %1 039 00041 %
Yle yhteensä43,0 %37,6 %1 919 00076 %
MTV321,8 %25,2 %1 754 00069 %
Sub2,7 %2,9 %1 051 00041 %
AVA2,8 %2,8 %895 00035 %
C More Total1,3 %1,2 %387 00015 %
MTV yhteensä28,7 %32,1 %1 908 00075 %
Nelonen8,1 %11,5 %1 515 00060 %
Jim2,0 %2,0 %840 00033 %
Liv2,1 %2,1 %910 00036 %
Hero0,7 %1,0 %507 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %16,6 %1 713 00067 %
TV53,3 %3,1 %1 040 00041 %
Kutonen1,2 %1,2 %636 00025 %
Frii2,6 %2,1 %569 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %21 0001 %
TLC2,8 %2,5 %616 00024 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,0 %1 358 00053 %
STAR Channel1,7 %1,7 %581 00023 %
National Geographic Channel1,4 %1,0 %540 00021 %
Disney Finland3,0 %2,7 %860 00034 %
Muut3,0 %2,8 %686 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 183 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.