Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
Viikot: 1-17/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 285 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,5 %24,1 %1 124 00082 %
Yle TV210,7 %7,9 %1 006 00073 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,3 %711 00052 %
Yle yhteensä38,1 %34,3 %1 204 00088 %
MTV318,0 %21,4 %1 118 00082 %
Sub4,5 %4,8 %795 00058 %
AVA2,8 %2,8 %605 00044 %
C More Total1,9 %2,0 %303 00022 %
MTV yhteensä27,2 %31,0 %1 191 00087 %
Nelonen8,2 %11,6 %977 00071 %
Jim2,4 %2,3 %628 00046 %
Liv1,8 %1,9 %615 00045 %
Hero0,8 %1,2 %393 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %17,0 %1 087 00079 %
TV54,7 %4,5 %774 00056 %
Kutonen2,9 %2,4 %592 00043 %
Frii2,8 %2,3 %444 00032 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %34 0002 %
TLC1,8 %1,5 %382 00028 %
Warner Bros. Discovery12,8 %11,1 %949 00069 %
STAR Channel2,2 %2,3 %442 00032 %
National Geographic Channel2,8 %1,8 %500 00036 %
Disney Finland5,0 %4,0 %677 00049 %
Muut4,6 %3,8 %490 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 285 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.